vineri, 5 septembrie 2014

Concediu prin ţărişoara noastră, ediţia 2014

...Şi a fost concediul 2014...

Dacă ediţia din 2013 a fost găzduită de blogul Andei (mulţumesc!) şi transcrisă pe acest blog, o dată cu naşterea lui, acum am ocazia să POVESTESC aici peripeţiile din 2014.

Am ajuns acasă duminică noapte (31 august), după alte două săptămâni de hoinărit prin România, aşa cum facem de câţiva ani încoace eu şi Ion.
(Sper să am timpul necesar să vă POVESTESC şi despre celelalte ediţii de traversat ţara... Frânturi din peregrinările noastre găsiţi, totuşi, în materialul Călătorii de poveste.)

Au fost multe planuri, destule date peste cap ba de ploaie (sau ameninţarea ei constantă), ba de maşina care s-a trezit fix acum să facă probleme grave, după 280.000 km aproape perfecţi, ba de aparatul de fotografiat, căruia i-a cedat bateria (plus cea de rezervă), ba de micile-marile PROTESTE ale lui Ion, ba de TIMP – ba de toate la un loc.

Nu spun că a ieşit rău până la urmă – acum vreau să fiu din nou sus, la peste 1500 de metri deasupra mării, vreau verdele brazilor înapoi, vreau să ascult motorul maşinii (unul sănătos!) înghiţind kilometri...

***

Am întors şi-am răsîntors destinaţiile, doar-doar om scăpa de ploaie, că ne-a ajuns anul ăsta experienţa din Bucegi!
...Şi nici gând să pierd o zi frumoasă pe drum, în tranziţie către o altă destinaţie, alt MUNTE.

Ne-am învârtit mai mult ca de obicei într-o zonă, tocmai pentru a scurta timpul de stat în maşină.

Asta nu înseamnă că am poposit mai mult de trei zile într-un loc – cele mai bătute au fost zona Măgura - Piatra Craiului şi Gheorgheni.
Da, Gheorgheni (pe plăcuţa de la gară scrie Gheorghieni!), unde am rămas blocaţi trei zile din motive tehnice.

Am ratat Naţionalele de GIMNASTICĂ, dominate categoric de Larisa Iordache.
Ştiu că pare ca nuca în perete faza cu gimnastica în postarea de concediu, dar se apropie vertiginos Mondialele – în numai o lună vom avea alţi medaliaţi cu aur (argint şi bronz) în lume.
Puteţi începe să le ţineţi pumnii Larisei Iordache, Andreei Munteanu, Ştefaniei Stănilă şi colegelor ei; Diana Bulimar s-a accidentat din nou, la fel ca anul trecut, şi ratează încă o dată întrecerea supremă.

Am declarat că vreau munţi mulţi în concediul ăsta - au fost ceva TRASEE, dar mi-am rămas datoare cu ceva Făgăraş, cu Retezatul (căruia nu i-am vizitat până acum decât Lacul Bucura), cu Munţii Rodnei, printre alţii. Şi cu... Bucegii. De care n-o să mă satur niciodată!

Mi-am îndeplinit visul de a reveni în Ceahlău, chiar dacă au trecut ani buni de când am ajuns numai până la Cascada Duruitoarea şi Cabana Fântânele.

În ordine, am avut aşa, la înălţimi: o mică porţiune din Munţii Bucegi, Masivul Piatra Mare, un pic de Piatra Craiului, zona Clăbucet-Gârbova şi Ceahlău.

☺ Am încercat din nou porţiunea de TransBucegi care face legătura cu drumul care duce la Peştera – am promis doar că revin!

☺ Am mâncat fructe de pădure direct de la sursă – zmeură la greu, afine, frăguţe.

☺ Ne-am aprovizionat cu apă direct de la izvoare – am stors Fântâna lui Botorog de câte ori am trecut pe lângă ea, ne-am ghiftuit pe drumul Gheorgheni – Lacu Roşu ori în Durău.

Ce poate fi mai frumos decât să te cufunzi în NATURĂ?!

☺ După doar două zile de hălăduit prin munţi, de joi 21 august au început rugăciunile: „Dă să nu plouă!!!” şi uitatul în sus, la fiecare zece paşi, către norii cei albi-gri-negri şi petele microscopice de senin, printre gâfâituri.
La fiecare adiere mai... puternică de vânt, intram în panică – „să nu fie una de ploaie!” Ridicam din nou ochii spre cer, să nu care cumva să se fi înnegrit (mai tare) norii...
Şi uite-aşa ne-a ţinut toată VACANŢA.
Să nu ne plictisim!

☺ Lipsa TIMPULUI ne-a întrerupt seria de Apuseni. Un loc mirific, ce îţi taie respiraţia la propriu, pe care nu l-am ratat de vreo şapte ani încoace... şi despre care v-am POVESTIT în două episoade, cu cel mai mare drag – Cu dragoste, despre Apuseni (I) şi Cu dragoste, despre Apuseni (II).

☺ În concediu, vreau să mă deconectez de lume cât se poate.
Fără calculator.
Fără Internet - cu excepţia celui folosit pentru trasee şi cazări; nu tu Facebook şi alte alea ☺
Fără televizor - oricum, nu mă uit în general la tv.

Două săptămâni, am trăit în „condiţii austere”, ca să citez un domn Ion.

☺ Până duminică seara, la revenirea în Bucureşti, nici nu am ştiut cine a luat Premiile Emmy 2014, decernate cu o săptămână în urmă.
Mă interesau în special serialele. Serialele mele.
Orange is the New Black (o mică descriere AICI) nu a câştigat, deşi mulţi îl dădeau ca favorit în detrimentul Modern Family, care a fost din nou preferat.
Allison Janney a văzut dublu Emmy, atât pentru comedie, cât şi pentru dramă (Masters of Sex)!
Iar Julia Louis-Dreyfus nu lasă numănui altcuiva premiul pentru cea mai bună actriţă de comedie de când cu Veep – a adunat deja trei trofee!

☺ Nu am apucat să citesc prea mult în acest concediu.
Am cărat cu mine două cărţi, dintre care una aproape am terminat-o – Visul lui Joy de Lisa See.
În primele zile nici măcar nu am pus mâna pe carte, din pricina oboselii. Pic cam lată în concediu, după ce colind întreaga zi pe unde se poate.

Abia aştept să răstorn tolba cu POVEŞTI...

O spun din nou: România este o ţară super-frumoasă, cu locuri ascunse pe care merită să le descoperi.
Eu una, cu fiecare vizită pe care o fac în ţărişoara asta, mai dau peste peste un petic de uimire.
Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

1. Intr-adevar, Romania este o tara foarte frumoasa si sunt de parere ca ar trebui sa ne vizitam tara inainte de a ne planifica toate concediile in strainatate, intai sa vedem tot ce ne poate oferi tara noastra si apoi ce ne ofera altii.
    Hmmm modern family scoate din nou episoade? Am crezut ca a fost anulat

2. Credeam ca sunt singura „nebuna" care crede ca intai e bine/frumos sa vezi ce iti ofera Romania, tara ta, apoi Grecia si Turcia si alte destinatii „ultra-cunoscute".
    Sunt atatia oameni care nu au fost la Bâlea, de exemplu, insa au „bătut" insulele grecesti... Si e pacat sa te incapatanezi sa mergi in alta parte, doar fiindca acolo ai all inclusive si e mai comod, decat sa strabati un pic Romania, macar in locucurile foarte cunoscute.
    Referitor la Modern Family - nu cred ca o sa se termine prea curand: are audienta, are premii (trase de par in ultima vreme, zic eu), o are pe Sofia Vergara... ma rog... cat de actrita e ea... Nici gand sa fie anulat prea curand.

3. Superba vacanta ta!
    Am locuit 30 de ani in Sibiu, am batut Bucegii impreuna cu parintii in fiecare vacanta, apoi in drumetii cu colegii de liceu sau mai tarziu cei de facultate. Amintiri superbe am.
    Acum doi ani am organizat un concediu in circuit prin Romania, patru saptamani in cele mai frumoase locuri. Dupa ce am batut o saptamana cararile in muntii Apuseni, am trecut macar pentru o noapte-doua in Cluj (plus Turda), Brasov(Poiana, Rasnov, castelul Peles si Bran), Mamaia (o saptamana, cu excursie Delta Dunarii), Bucuresti, Buzau (Vulcanii Noroiosi Berca), Curtea de Arges, Sibiu, Arad. In Sibiu am facut cateva drumetii in muntii Cindrel... superbe zile! Am scris si eu despre fiecare din frumusetile vazute.
    Imi place mult cum ai punctat intre zilele de vacanta evenimentele deosebite petrecute in lume :)
    Abia astept sa citesc alte pagini din jurnalul vostru de vacanta!
    Un weekend minunat iti doresc!

4. Am avut ceva sentimente de dezamagire cand m-am intors, fiindca nu am reusit sa facem atatea cate ne-am propus, ca s-au defectat masina şi aparatul de fotografiat... ca am stat cu ochii „ca pe butelie" pe starea vremii si ne-am uitat constant in sus la norii de ploaie.
    Per ansamblu, a fost bine.
    Te invidiez ca ai putut cutreiera Romania patru saptamani! - mie doua constat ca mi-au ajuns... pe-o masea.
    Daca as avea timp si bani, cred ca as merge pe aici un an intreg - ei... poate as face o mica pauza, sa ma conectez un pic cu lumea :)
    Weekend frumos si tie!!!

5. Foarte fain și ...original este jurnalul tău de vacanță! :)

6. Multumesc pentru aprecieri! Au fost si cateva evenimente care dus la originalitate...
    Stati pe-aproape :), jurnalul e abia la inceput!