duminică, 22 februarie 2015

Culoarul Rucar-Bran pictat în alb

Suntem într-una dintre cele mai impresionante zone din România, ce poate fi străbătută uşor cu maşina (DN 73). „Uşor" zic, dacă aveţi grijă la numeroasele serpentine...
Culoarul Rucăr-Bran face legătura între Muntenia (judeţul Argeş) şi Transilvania (judeţul Braşov).

În Culoarul Rucăr-Bran ai vedere atât asupra Munţilor Bucegi, cât şi asupra Masivului Piatra Craiului.

În date clasice, wikipedia.ro ne informează: Culoarul Rucăr-Bran separă Masivele Bucegi și Leaota (uitaţi AICI o fotografie proaspătă de iarnă) de Munții Piatra Craiului și Munții Iezer-Păpușa. La origine este un culoar tectonic; eroziunea a scos la iveală multe particularități morfologice.

În Culoarul Rucăr-Bran, localitatea situată la cea mai mare înălţime este FUNDATA (1.304 m altitudine) - de altfel, aceasta ocupă locul 1 în toată România în ceea ce priveşte altitudinea.
Fundata se află aproximativ la jumătatea distanţei dintre Rucăr şi Bran.

Măgura - Peştera - Şirnea, Plaiul Foii, Curmătura...

Dacă te abaţi pe la Zărneşti (11 km de la Bran, DN 73A), ajungi în satele pitoreşti Măgura şi Peştera sau la Plaiul Foii – pentru drumeţii în Piatra Craiului; în Măria Sa Craiul, către înălţimi, se poate merge (printre altele) şi de la Cabana Curmătura.

O atracţie deosebită în zona Rucăr-Moieciu-Bran o reprezintă Şirnea - primul sat turistic din România.
Cum ajungeţi aici aflaţi din materialul despre Şirnea şi Măgura în iarnă.

Că tot am pomenit de atracţii turistice. În afară de peisajele magnifice care ţi se înfăţişează chiar din şosea...

...zona Rucăr - Moieciu - Bran are multe de oferit. Iată câteva locuri unde ar merita să faceţi un popas:

Cheile Dâmbovicioarei şi Peştera Dâmbovicioarei – aici, din hăt-străbuni, există un copil pe post de ghid.
Cheile Dâmbovicioarei (3 kiloteri lungime) și Peștera Dâmbovicioarei sunt cele mai importante fenomene carstice din Piatra Craiului.
O dată ajunşi la finalul Cheilor Dâmbovicioarei, încep alte chei, mai scurte, dar şi aceastea spectacoloase - Cheile Brusturetului.
*Accesul în Cheile Dâmbovicioarei se face din satul Podu Dâmboviţei, comuna Dâmbovicioara, la 5 kilometri de Rucăr.

☺ La 12 kilometri de Rucăr se află Mausoleul Eroilor de la Mateiaş - construit în memoria românilor căzuţi în Primul Război Mondial. În apropiere există un muzeu, unde pot fi văzute obiecte ce au legătură cu luptele care au avut loc în zonă în Primul Razboi Mondial.

Peştera Liliecilor din satul Peştera - a rămas restanţă pentru o dată viitoare...

Mănăstirea (Schitul) Bran

Cheile Grădiştei, la 8 kilometri de Bran, între Moieciu de Jos şi Moieciu de Sus

☺ Un pic mai departe de Bran (oficial 13 kilometri), se află Cetatea Râşnov - atestată documentar din 1355.

*În apropiere se vizitează Peştera Valea Cetăţii.

☺ Pentru că fac parte din spectacolul de pe culoarul Rucăr-Bran: rulotele de pe serpentine, din care se vând tot soizul de brânzeturi, miere, dulceţuri de prin zonă.

Şi, bineînţeles, Culoarul începe (sau se termină, depinde din care parte veniţi) cu Branul şi al său Castel Bran - bântuit ☺ de stafia lui Vlad Ţepeş, adică -  mmmmm - Contele cel înfricoşător Dracula!
Da, kitch-ul e la el acasă, preţurile de la infinitele tarabe sunt umflaaaate, aglomeraţia e la ordinea zilei. Tre' să vedem şi noi, dom'le!, chestia asta cu Dracula...!

Ce urmează este o colectie de fotografii realizate într-un ianuarie abia nins.

Cum să nu opreşti (maşina) din cinci în cinci metri să admiri şi să faci fotografii - ca să ai ce arăta peste ani pe un anumit blog? ☺

CASELE, împrăştiate sau nu pe dealuri

MUNŢII !!!

COPACII ALBI

Din Bran, spre pârtie, pe uliţe. Cu Munţii Bucegi pe fundal - aproximativ 4 kilometri de Castelul Bran

...şi seara

Peisaje...

ÎN APROPIEREA CULOARULUI RUCĂR-BRAN, zona Bran-Moieciu:

Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

1. Ieri am venit de la Targoviste la Fagaras pe-aici.Stiu aproape toate locurile de pe acest traseu,pentru ca-l fac de vreo 4 ani,in fiecare luna.Este drumul care nu ma oboseste deloc.Chiar discutam, ca la vara sa incercam sa parcurgem,cateva distante mai mici ,mai pe ocolite.Spre rusinea mea n-am intrat prin Sirnea,sau Cheile Gradistei,dar am in program,datorita blogului tau,care ma indeamna sa le vad.Apropo de opriri:iti dai seama ca am poze facute,apoape la fiecare drum.S-au adunat ceva.O sa le caut si sa fac un folder ,numai cu ele.Esti un bun ghid si-mi place sa te citesc,iar fotografiile tale sunt super.Toate bune!

1. Sunteţi o norocoasă că puteţi face acest traseu lunar! Îmi imaginez că aveţi o colecţie, din fiecare anotimp... trebuie să fie un deliciu... fotografic.
      Mulţumesc pentru aprecieri, îmi face plăcere să împărtăşesc cu alţii locuile care-mi sunt dragi şi întâmplările care mă leagă de ele.
      În Măgura aţi ajuns? Acolo şi la Peştera merită măcar un weekend!
      O săptămână frumoasă!
      Ioana

2. Fotografii extraordinare care încântă ochiul! Foarte faină zonă, cu mare drag faci turism pe aici! :)

1. Culoarul Rucăr-Bran şi Apusenii sunt cele mai frumoase zone din România, din punct de vedere al peisajelor. Cel puţin eu aşa le văd.
      Anul acesta, nu am avut parte de soare în Culoar http://la-povestile-mele.blogspot.ro/2015/02/intre-piatra-craiului-si-bucegi.html.
      Dar am retrezit amintirea anilor trecuţi...
      Ioana

3. poate cea mai frumoasa sosea din tara. am facut culoarul de aprox.100 de ori; si numai din placere. il recomand tuturor soferilor.

1. Wow, ce record! Ai dreptate, e o adevărată plăcere o plimbare pe acolo!
      Pentru fotografiile de mai sus, noi am luat la pas şoseaua...
      Ioana

4. Frumoasa zona si extraordinare fotografii, iarna asta e prima in care nu am vazut zapada. Eu am tot asteptat-o la Roma, dar ea a decis ca nu e momentul. :)

5. Lasă, că e mai bine că nu ai văzut zăpada...! Aici (mă refer acum la Bucureşti) a fost destulă zăpadă, destulă gheaţă şi mizerie ulterioară. Şi un friiiig...!!!!
    (Să-ţi spun un secret: fotografiile de mai sus sunt făcute în 2006; anul acesta nu am mai prins Culoarul atât de încântător, era chiar mohorât http://la-povestile-mele.blogspot.ro/2015/02/intre-piatra-craiului-si-bucegi.html)
    Ioana

6. Fac acest traseu in fiecare vara si in fiecare iarna. Am neamuri in Brasov si Ghimbav pe care le vizitez si am ocazia sa ma bucur de frumusetea locurilor. De fiecare data, musai, o "escala" la Gradiste...

1. În fiecare anotimp e o bucurie nebună plimbarea pe aici!
      La cât mai multe popasuri de acest gen!
      ...Dar în satele Peştera şi Măgura aţi ajuns?
      Ioana

7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

8. Foarte frumoase imagini de iarna ai surprins, si eu fac des acest drum avand rude in Campulung si alte rude si prieteni in Brasov. Am cutreierat si satele Magura, Pestera sau Sirnea la pas, cunoscand oameni frumosi. N-am apucat sa scriu despre frumusetea acestui drum insa povestile tale sunt incantatoare. Multumesc pentru fiecare dintre ele.

1. Mulţumesc!!!
      Deja mi-e dor de acele locuri... şi abia m-am întors de acolo, cum se spune - a fost o tură prin octombrie, cu toate cele 3 sate plus Culoarul super-colorat!
      O parte am povestit-o aici: