vineri, 15 mai 2015

Copenhagen (2014) – Dragostea si... varsta



 
 
Filmul ăsta, Copenhagen 2014, e prea deosebit ca să mai am răbdare să-l plasez în „filmele pe pâine” – la drame romantice sau aventuri şi romantism.

Fata visurilor lui are jumătate din vârsta lui.

Imaturul american William (Gethin Anthony) e în Danemarca împreună cu prietenul lui, Jeremy (Sebastian Armesto) şi cu logodnica acestuia.
Aflat în căutarea bunicului său, William se împrieteneşte cu o chelneriţă de la hotel, Effy (daneza Frederikke Dahl Hansen), care îl ajută să dea de urma bunicului.
Effy te fascinează, pur şi simplu! E o fată plină de viaţă, îi ascultă atentă lui William micile-marile păsuri, îi mai dă câte un sfat... se comportă foarte matur... Bineînţeles, el e sedus de personalitatea ei. Effy ştie cum să se joace. Şi ea îl place. Mult.


Unul trebuie să se maturizeze, celălalt trebuie să (re)înveţe să se bucure de magia vârstei.
Tensiunea sexuală creşte, iar regizorul ştie să o manipuleze excelent!
Ultimele minute ale filmului arată, la propriu, o altă faţă a lui Effy.

Copenhagen 2014 nu se concentrează doar pe povestea romantică. filmul virează mult spre dramă (comedie) de aventuri.

Descrierea de mai sus vi se pare banală?
Copenhagen 2014, un film independent, are în spate multe COMPLEXITĂŢI, nu se (s)cufundă în sentimentalisme, este realist şi jucat natural.

În afara analizei legate de povestea ce se ţese între Effy şi William, Copenhagen 2014 mai pune problema plecării tatălui lui Wiliiam în copilăria acestuia şi a relaţiei dintre Effy şi iubitul mamei - foarte subtil oferită.

„...Skagen este în nordul ţării, unde se întâlnesc cele două mări. Am fost odată acolo cu mama mea. Era tristă pentru c-o părăsise iubitul. Eu mă certasem cu prietena mea. Aşa că m-a dus până la capătul plajei, apoi mi-a arătat unde se află Marea Baltică. Este foarte frumoasă şi foarte albastră. Curentul merge spre vest.
Pe urmă, a arătat spre stânga.
- Marea Nordului ?
- Da. De asemenea, o mare frumoasă şi albastră, dar curentul merge spre est. Şi a arătat spre centru şi a spus că... asta e RELAŢIA PERFECTĂ.
Te poţi uita în stânga sau dreapta, şi ambele mări arată la fel, şi se întâlnesc în mijloc, dar nu se pierd una în cealaltă. Mereu vor rămâne la fel, indiferent de ce va fi.”

Aşa e la Skagen (în Danemarca)... cum să nu te impresioneze?!


☺ Criticii s-au aruncat asupra Copenhagen 2014 cu laude nenumărate. Ia uitaţi-vă numai pe rottentomatoes! – eu am citit comentariile după ce am văzut filmul, fiindcă am fost prea căzută în fascinaţie ca să am timp de părerile altora...

☺ Interesant e şi că regizorul şi scenaristul Mark Raso se află cu filmul Copenhagen 2014 la debutul în lungmetraj!
Raso s-a născut şi a crescut în Toronto, a studiat Filmul la Universitatea Columbia din Statele Unite şi a locuit în Copenhaga timp de un an!

Copenhagen 2014 este coproducţie Danemarca-SUA-Canada, e 95% vorbit în engleză şi a fost filmat în totalitate în Danemarca.

Gethin Anthony (William) şi Sebastian Armesto (Jeremy) interpretează în Copenhagen 2014 doi americani, însă ambii sunt britanici.
Anthony a fost (în 2011 şi 2012) Renly Baratheon în Game of Thrones/Urzeala tronurilor. E vreun actor pe lumea asta care să nu fi apărut în Game of Thrones? ☺

Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

8 comentarii:

  1. Îmi propun să văd acest film în acest week-end! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să te încânte la fel de mult ca pe mine! Întâlnirea dintre Marea Nordului şi Marea Baltică (prezentă şi în film) este extraordinară, mai ales cu muzica de final... cu toate substraturile de rigoare...
      Ioana

      Ștergere
  2. :) notat! multumesc!
    weekend minunat iti doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca de data aceasta să îţi placă alegerea mea. Din punctul meu de vedere, Copenhagen e un film deosebit.
      Un weekend splendid şi pentru tine!
      Ioana

      Ștergere
    2. te invit la Clubul cinefililor :)
      http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2015/05/clubul-cinefililor-invitatie-la-fim.html

      Ștergere
    3. Mulţumesc pentru invitaţie!
      Ioana

      Ștergere
  3. Astfel... descris pare interesant, desi povestile romantice nu se prea incadreaza in preferintele mele dar atunci cand sunt si comedii (mai mult sau mai putin) altfel sta situatia si... caut sa vad filmul. :)
    Saptamana minunata sa iti fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Copenhagen 2014 nu e o poveste romantică şi doar atât. E complex din punct de vedere al construirii personajelor (cu toate problemele lor) şi al metaforei cu cele două mări care se întâlnesc la Skagen - asta ca să fiu succintă.
      Plus că filmul are şi părţile lui importante de aventură (şi ceva comedie).
      Dacă îţi place trailer-ul, caută şi filmul - şti cum e cu „gusturile nu se discută"...
      O săptămână frumoasă şi ţie!
      Ioana

      Ștergere