sâmbătă, 7 februarie 2015

Hotelul Zodiac de la Balea Lac

După vizita la Castelul Iulia Hasdeu din Câmpina, de vineri 30 ianuarie 2015, ne-am îndreptat către Sâmbăta de Sus – despre cele două popasuri la Mănăstire, cu altă ocazie.

Sâmbătă, de la Sâmbăta (de Sus), aproape o oră a durat drumul până la Bâlea Cascadă (1.234 m altitudine) – pentru a sui în telecabina ce duce la Bâlea Lac şi la mult-aşteptatul Hotel de Gheaţă de acolo.

De pe DN 1, între Braşov şi Sibiu, se intră pe Transfăgărăşan în apropiere de Cârțișoara – localitate celebră pentru al său Badea Cârțan (Gheorghe Cârțan, 1849-1911).

COADĂ ŞI AVALANŞĂ

Cum am fost singuri pe drum de la Cârţişoara, îmi treceau prin cap gânduri că o să fim la fel şi la telecabină.
Da?! Alte vreo sută de persoane îşi aşteptau rândul! Chiar mi-era dor de o coadă în toată regula!!

N-am fost nici noi cu noaptea-n cap la apel - era 13.30 - deh!, nu puteam să plec de la Sâmbăta fără vizita de curtoazie la Mănăstirea Brâncoveanu!

Revenind la telecabină, au fost două ore şi ceva de aşteptare într-o încăpere fără încălzire – cu excepţia unei sobe anemice, reci pe dinafară, unde am încercat să îmi încălzesc picioarele - pe care abia le mai simţeam. Trebuia să le ridic până la nivelul uşiţei; şi aşa, efectul era abia vizibil. Cele câteva lemne/câţiva cărbuni dinăuntru erau mai mult de decor...

Brazii pudraţi de jos, de la Bâlea Cascadă

Sus e soare, nu mai am răbdare...

Monotonia statului la coadă a fost spartă de cele trei echipaje de salvare de la Bâlea Cascadă – două de SMURD şi unul de Salvamont. Tocmai se întâmplase o avalanşă în zonă! Unde mergem noi?! Oprea cineva telecabina dacă era de rău, nu?!
☺ Găsiţi informaţii despre eveniment pe avalanse.blogspot.ro, mai precis AICI.

Nu se întrezăreşte defel şoseaua (Transfăgărăşanul), iar norii urcăăă!

Tot mai sus!

☺ 3.700 m pe cablu, diferenţă de nivel 800 m – acestea sunt datele instalaţiei dintre Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac.

PREŢURI telecabină Bâlea (la fel ca în 2014; de fapt, tarifele de mai jos sunt în vigoare de la 1 noiembrie 2012)

*ADULŢI: 25 de lei urcare + 25 de lei/persoană coborâre
*COPII: 15 lei urcare + 15 lei/coborâre

☺ Telecabina este singura cale de acces la Bâlea Lac până se topeşte zăpada de pe Transfăgărăşan!

DISTANŢE până la Balea Cascadă (1.234 m altitudine):
*De la Cârţişoara – 23 km
*De la Bucureşti – 245 km
*De la Sibiu – 70 km
*De la Braşov – 125 km.

Hotelul este la doi paşi (fără nicio săritură ☺) de staţia telecabinei. Nu-i nevoie de drumeţii montane...

Aici, în 2011 şi în 2013, ne-am băgat în ceaţă, iar 2014 a fost anul băii de soare.
Acum, e undeva... la mijloc. Crestele munţilor nu sunt foarte ascunse, dar soarele ni s-a arătat pe sus... numai când eram noi jos, la telecabină.

În 2015, la deschiderea uşilor Telecabinei Bâlea, ne-a luat în primire vântul. Ne refugiem repede în Hotel, unde e răcoric, dar măcar nu te ia pe sus.

Biletul de acces în Hotelul de Gheaţă 2015 costă 10 lei/persoană (cu reducere pentru copii) - în preţ este inclusă vizita la Biserica de Gheaţă şi la cele trei igluuri separate.

Nu putea lipsi şemineul...

M-au dat pe spate trandafirii păstraţi în gheaţă!

TU CE ZODIE EŞTI?

Tema Hotelului de gheaţă de la Bâlea Lac 2015 este „zodiacul" - pentru câteva din celelalte teme ale Hotelului (2011, 2013 şi 2014), vă invit la poveştile pe care le găsiţi la finalul acestui material.

La intrarea în fiecare dintre cele 12 camere-zodii, se află un... portret astrologic al persoanelor născute sub semnul respectiv.

☺ Cele mai mari camere sunt rezervate Taurului (eu!!!) şi Leului - încăperile sunt situate faţă în faţă.

Notă:
„Fotografiile" cu denumirea încăperilor de gheaţă sunt realizate pentru orientare - scuzaţi bliţul!!!

GEMENI

VĂRSĂTOR

FECIOARĂ

BALANŢĂ

RAC

BERBEC

SCORPION

SĂGETĂTOR

Cele trei igluuri, cu intrări pe culoare lungi şi mult mai spaţioase ca la Hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac 2015, sunt construite în vecinătatea acestuia.
Bineînţeles, tot sub semnul zodiacului!

☺ Este a zecea oară când Hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac a fost construit.

BISERICA DE GHEAŢĂ

A fost sfinţită în săptămâna în care am vizitat-o noi.

...Şi se lasă seara...

Turiştii pleacă disciplinaţi către telecabină

O ultimă pată de soare şi o cabană îngropată în zăpadă

Ansamblul de la Bâlea Lac iarna, sub lumina apusului - o să vă spun altă dată ce cred eu despre punctul de belvedere din dreapta.

Am tras o fugă pân’ la Belvederea de care vorbeam, pentru a inhala maxim cea mai frumoasă parte a zilei pentru mine, apusul.

O ultimă privire la Biserică, igluuri şi Hotel de gheaţă 2015 la exterior

Ce-i cu fotografia de mai jos? Nimic deosebit – e doar amintirea mea de iarnă cu Şaua Caprei, în care am ajuns vara de „n” ori!

MAGIE IN LUMINA LUNII (a.k.a. ULTIMA TELECABINĂ)

Ne-am aşezat la coadă la ora 18 şi ceva – am şi mâncat ceva pe sus, n-am stat degeaba. ☺
Jos, la Cabana Bâlea Cascadă, am ajuns pe la ora 19.00 – tot am aşteptat 3-4 telecabine.

Parcă eram într-un vis - Magie în lumina lunii - ca să citez tilulul filmului lui Woody Allen din 2014, Magic in the Moonlight în original - aveţi prezentarea AICI.
Munţii luminaţi de magia lunii... iar mi-au secat vorbele!

Iar faptul că ne-am suit fix în ultima telecabină care a plecat de la Bâlea Lac pe 31 ianuarie 2015 a intensificat toate senzaţiile transmise de privelişti, sub lumina lunii...!

Sibiu

Spre deosebire de anii trecuţi (vezi un pic mai jos), în 2015 nu am mai inclus în mini-concediul nostru un popas la Sibiu.
Nu de plictiseală, ci din lipsă de timp.

Cum a fost la Bâlea Lac în anii trecuţi?

Un rezumat fotografic al celor trei ani în care am ajuns la Hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac.

Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

1. Mulțumită ție, am făcut o mică excursie (virtuală, firește!) dis de dimineață! Foarte frumoase fotografii ai făcut!

1. Mă bucur că îţi plac tururile oferite de acest jurnal-blog! Îmi face plăcere să scriu despre experienţele din călătoriii - pentru a păstra peste ani farmecul lor.
      Din 2011 încoace, m-am molipsit de „microbul" Hotelului de gheaţă şi mi-am propus să ajung în fiecare an.
      Ioana

2. ce imagini de vis ,...divine,...cuvintele sunt prea sarace pentru a descrie frumusetile si minunatiile patriei noastre !!! ... felicitari pentru cei care au ocazia - financiar vorbind - sa le si viziteze !!!!!!!!! (ceilalti ne multumim numai cu imagini / fotografii !!!!!)

1. Minunăţia asta mai durează doar câteva luni - de aici vine... vraja pe care ţi-o dă acest loc!
      În fiecare an e altceva... efemer...
      Ioana

3. Eu sunt balanta. :) Foarte frumosi trandafirii pastrati in gheata. Admir calatoria ta cu toate ca eu nu as scoate nasul la munte in plina iarna. :)

1. Eu sunt Taur :)
      Spre deosebire de anii trecuţi, eu am scos capul în 2015 şi iarna - chiar şi numai pentru o zi, chiar dacă zăpada a lăsat şi răni:
      Ioana

4. superb ! totu este minunat ! trandafirii in gheata m-au fascinat !

5. Şi mie mi-au plăcut tare mult trandafirii, albul şi transparenţa gheţii în contrast cu roşul florii... da, merită o vizită live!
    Ioana

6. Mulțumesc pentru călătoria virtuală, Ioana ! Splendide imaginile cu munții scăldați de lumina rece a lunii. Mi-au plăcut atât de mult încât plănuiesc pentru anul viitor o vizită live :).
    Toatele cele bune ! Cristina

7. Ei, aşa...! Nimic nu se compară cu imaginea pe care o surprinde propriul tău ochi. Fotografiile sunt amintiri fizice, dar adevăratele amintiri le ai în suflet!
    Ioana

8. Superb, totul! Si totusi nu am fost inca, acolo - o mare pierdere.
    Trandafirii in gheata sunt absolut ... nu-mi gasesc cuvintele!

1. Mai e timp! Zăpada tre' să fie „la ea acasă" încă la Bâlea...
      Nu numai hotelul, tot cadrul este extraordinar! Trandafirii au dat anul ăsta un farmec aparte, aşa cum a făcut anul trecut atmosfera de cristal.
      Ioana

9. Minunata calatorie am facut datorita tie! Multumesc!

10. Superb! Tre' sa ajung si eu la un moment dat la hotelul de gheata de la Balea! :)

1. Tkanks!
      Nu e nicio grabă cu ajunsul... ai timp până în aprilie :) asta dacă nu se încălzeşte prea tare.
      Trebuie, însă, să te "avertizez" că, cel puţin din punctul meu de vedere, Hotelul de gheaţă de la Bâlea Lac m-a dezamăgit anul trecut; dar şi că în 2016 a fost "ediţia" cea mai frumoasă - bineînţeles, ambele sunt păreri subiective.
      Cel cu zodiile, de mai sus, să zicem că e pe locul 2 între preferinţele mele :)