miercuri, 19 februarie 2014

Enough Said/Am spus destul (2013, cu Julia Louis-Dreyfus, James Gandolfini). PRIETENA FOSTEI SOŢII A IUBITULUI


Eva (Julia Louis-Dreyfus, cunoscută din serialele Veep şi Seinfeld) şi Albert (James Gandolfini, durul Tony Soprano din seria The Sopranos/Clanul Soprano, aflat la  penultimul său rol) sunt părinţi maturi, divorţaţi, ai căror fete se pregătesc să plece la colegiu.
Cei doi încep o relaţie după ce se cunosc la o petrecere.


La aceeaşi petrecere, Eva face cunoştinţă şi cu poeta Marianne (dubla nominalizată la Oscar Catherine Keener). Pe care o racolează de clientă, Eva fiind maseuză.
Din vorbă în vorbă, Eva îşi dă seama ce legătură are Marianne cu Albert.

Şi, de aici... mintea Evei începe să lucreze altfel. Femeia începe să privească relaţia din perspectiva Mariannei.



CE MI-A PLĂCUT (muuuult)
Ideea e că mi-a plăcut TOTUL în Enough Said!

Dar, cel mai mult...
Relaţia dintre Eva şi Albert se defăşoară în cel mai NATURAL mod cu putinţă, iar jocul actorilor e absolut... NATURAL.
A ieşit o COMEDIE... REALĂ.
(presărată cu fazele ei de dramatism)

Am fost întotdeauna adepta relaţiilor care decurg/se derulează în mod natural. Să nu te dai ceea ce nu eşti. Sau să te străduieşti prea tare.
Încearcă întâi să se împrieteneşti cu alesul, apoi treceţi la alte-alea...

În Enough Said EXACT asta se întâmplă!


Cum o fi, în calitate de parteneră, să te prefaci că nu ştii anumite lucruri - în faţa noului partener?

Şi, ştiind, începe să nu-ţi mai convină (mai) nimic, să vezi partea goală a paharului. Să CAUŢI partea goală.
Cu cât afli mai mult, cu atât vezi mai negru.

Dar ce se întâmplă cu cei doi rămâne să aflaţi, în caz că v-am făcut curioşi...

Spre deosebire de excepţionalul Veep, aici Julia Louis-Dreyfus poate fi NATURALĂ (ăsta e cuvântul zilei ☺), neînţepată, nearanjată la patru ace sau cu mare atenţie la limbaj.
Poate da FRÂU SENTIMENTELOR. De toate felurile.

Într-o idee, filmul e plin de CĂLDURĂ.
FĂRĂ A FI SENTIMENTAL.
Fără SCENE DRAMATICE exagerate, inutile.
Cu toate stânjenelile de rigoare aferente unei relaţii (la început de drum). Şi unei prietenii cu ex-a. Şi tuturor celor ce decurg de aici...

Cei doi protagonişti sunt SIMPATICI, au reacţii normale. Naturale.

Şi, aşa cum a zis cineva, vedem de ce o persoană respinsă de cineva poate ajunge sufletul-pereche al altcuiva”. (cinemarx.ro)






DISTRIBUŢIE
Rolul prietenei Evei este interpretat de Toni Collettte, iar al soţului acesteia - de Ben Falcone, soţul din realitate ale Melissei McCarthy.
Michaela Watkins, pe care o puteţi vedea în serialul Trophy Wife, are un rol micuţ în Enough Said.


TRIVIA/FAPT DIVERS

Filmul cu James Gandolfini (1961-2013) a fost lansat la patru luni după moartea prematură a actorului, în iunie anul trecut.
Înaintea derulării genericului de final de la Enough Said, este inserată o dedicaţie: „For Jim”.

În 2014, Julia Louis-Dreyfus s-a aflat printre cei trei actori care au fost nominalizaţi la GLOBUL DE AUR atât pentru munca din film, cât şi din cea pentru televiziune. În cazul ei, pentru Veep şi Enough Said.
Ceilalţi au fost Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave/12 ani de sclavie şi miniseria Dancing on the Edge) şi Idris Elba (Mandela: Long Walk to Freedon şi seria Luther).


REGIZOR
Enough Said este considerat cel mai bun produs al regizoarei şi scenaristei Nicole Holofcener, cunoscută pentru Lovely & Amazing/Surorile Marks, 2001, cu Catherine Keener şi Brenda Blethyn, Friends With Money/Prieteni cu bani, 2006, cu Jennifer Aniston şi Catherine Keener.
Holofcener A REGIZAT şi câteva episoade din Six Feet Under, Gilmore Girls, Sex and The City/Totul despre sex, dar şi din recentul Parks and Recreation.
Newyorkezei îi place, aşa cum se vede, să lucreze cu Catherine Keener, iar creaţiile sale sunt centrate pe personajele feminine.
Nicole Holofcener a studiat la Columbia University - care face parte din grupul select Ivy League.

Nicole Holofcener şi Julia Louis-Dreyfus


PREMII
Aşa cum am zis mai sus, Julia Louis-Dreyfus a fost nominalizată la GLOBUL DE AUR pentru rolul din Enough Said. A „pierdut” în faţa lui Amy Adams în Americam Hustle/Ţeapă în stil american.
James Gandolfini a primit şi el o nominalizare (pentru rol secundar!), la Screen Actors Guild Awards - acolo unde colega sa de platou s-a impus pentru Veep.


COTAŢII
rottentomatoes.com       96%
allmovie.com        3,5 stele (din 5)
Related Posts Plugin for 

WordPress, Blogger...

5 comentarii:

  1. :)))) eu tocmai am facut o pauza de fim, sa vad cum merge Miercurea fara Cuvinte. Ma uit on line la Enough Said! si sunt la minutul 15 :) (pe Watchever, platesc 8 euro pe luna abonament).
    Multumesc mult pentru recomandare :) Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acum s-a terminat filmul... Tare dragut! un dialog atât de simpatic! si situatiie prezentate, ca rupte din viata ;))) Un film tare tare dragut! Noapte buna! ;)

      Ștergere
    2. Ce relatare „minut cu minut"! :)
      Asta mi-a plăcut şi mie, naturaleţea şi realismul. Cei doi actori sunt superbi! Păcat de faptul că nu ne mai putem bucura decât de unul... :(
      Julia Louis-Dreyfus este extraordinară în Veep, dacă ai ocazia să îl vezi. Este ironic, ea vorbeşte mult şi spumos din cale-afară şi o dă din băţoşenie în „căderi psihice". Am pus ghilimele, pentru că n-are legătură cu drama!

      Ștergere
  2. Am văzut și eu filmul duminica trecută, pe HBO! Fain filmul, părerile noastre sunt asemănătoare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am văzut mai demult, m-a atras subiectul, m-au atras actorii. Încerc să fiu cât mai „la zi" cu realizările cinematografice, fără a sări peste cele clasice.
      Mi-era foarte proaspăt în minte Veep, mi-era proaspătă în minte şi plecarea dintre cei vii a lui Gandolfini...
      Repet ce am zis mai sus, Julia Louis-Dreyfus este genială în Veep - nu m-am dat în vânt după ea în Seinfeld sau The New Adventures of Old Christine, celelalte seriale pentru care are un car de premii. Ironia la adresa politicului din Veep e mai aproape de sufletul meu - chiar dacă nu încântă de obicei politica.

      Ștergere