miercuri, 17 februarie 2016

Recomandarea lunii – Tunelul dragostei din Caras-Severin, romantism pe calea ferata

Sunteţi îndrăgostiţi? Haideţi la Tunelul iubirii, în Caraş-Severin!
Nu neapărat acum, ci atunci când verdele (primă)verii ori auriul toamnei vor cuprinde şi surprinde natura.

Na, că m-am trezit şi eu, în apropiere de Dragobete (24 februarie) – în mitologia românească zeul tinereţii, al veseliei şi al iubirii!
Atâta zic. În rest... avem treabă!
Să povestim despre „unul dintre cele mai romantice locuri din România”!

Aaa... şi puteţi să veniţi şi de capul vostru, fără partener! NATURA vă primeşte oricând şi oricum!
Până la urmă, e cel mai fidel partener pe care îl puteţi găsi. ☺

Update:
Din păcate, Tunelul dragostei prezentat mai jos se încadrează astăzi la capitolul „a fost odată...”.
Tunelul dragostei din Caraş-Severin nu mai există în prezent – CFR Marfă a scos trenul pe ruta aceea, astfel că vegetaţia şi-a făcut de cap pe acolo.
 „Pentru cei care doriţi să treceţi pe la Tunelul Dragostei, vă sfătuiesc să evitaţi. Nu a mai trecut niciun tren de marfă de anul trecut şi starea în care a ajuns tunelul spune totul despre dorinţa de îngrijire.” (facebook, mai 2018, Mihai Tămăşilă, unul dintre fotografii amatori care au descoperit Tunelul, în februarie 2013)

Foto: Iby Sibyll, septembrie 2018

Data: 31 iulie şi 1 august 2015
Cazare: în Poiana Mărului, Caraş-Severin

Tunelul dragostei/iubirii din Caraş-Severin este, de fapt, un conglomerat de vegetaţie crescută în mod natural.
Acesta se găseşte pe o porţiune din calea ferată Caransebeș - Băuțar.
Numai celor care au trecut testul în faţa Zeiţei Dragostei li se îngăduie să-l privească.
Glumesc. ☺

Nouă ne era teamă că vine trenul peste noi, şi în viteză! Că în dreapta şi în stânga se cam căsca hăul.

În realitate, pe aici trece, când îşi aminteşte, câte un mărfar – dovadă că liniile nu sunt ruginite.
Înainte, circula „Rapidul de Băuţar” – renumit pentru că, pe unele porţiuni, aproape puteai să mergi pe jos pe lângă el ☺.
(sursa: petredalea.ro)

Tunelul dragostei din Caraş-Severin figura, în 2014, pe lista Parlamentului European cu 28 de „comori ascunse” ale Uniunii Europene care trebuie vizitate – în engleză i-au zis Tunnel of Love.

Mult timp, nici chiar localnicii nu au știut despre existența acestui loc, deşi se afla la câțiva pași de ei.

Doi fotografi (amatori), de loc din Oţelu Roşu, pe numele lor Florin Avramescu și Mihai Tămășilă, au „descoperit” Tunelul iubirii din întâmplare, pe 4 februarie 2013.
Cei doi ieşiseră să surprindă apusul pe dealurile din împrejurime.
Fotografiile lui Florin şi Mihai au făcut înconjurul României, apoi au apărut pe diverse site-uri internaţionale. Iar turiştii au pus imediat Tunelul pe hartă.

Pentru noi era prima zi după întoarcerea din Ungaria şi Croaţia.
Aveam o listă cu obiective turistice din România întocmită de acasă – pagini şi pagini...
Privirea mi s-a înţepenit pe Banatul (montan).
Tunelul iubirii (Tunelul dragostei), calea ferată Oraviţa-Anina, zona Băile Herculane, cu a sa Cascadă Vânturătoarea – să facem şi un pic de mişcare! ☺

Era după-amiază, între 4 şi 5.

Nu ne-am lungit până la apus, când trebuie să fie wow-wow-wow, căci ne grăbeam la cazarea din Poiana Mărului, mai ales că ne informasem că avem de bătut 25 de kilometri lipsiţi de asfalt.
Asta ca să nu o zic p-aia dreaptă: nu am avut deloc soare, iar la final dădea cu picături de ploaie. Că aşa avem noi noroc!

Localizare Tunelul iubirii, Caraş-Severin
Pe DN 68, dinspre Caransebeş spre Haţeg, între localităţile Obreja şi Glimboca, am parcat în apropierea căii ferate.
GPS-ul maşinii a indicat următoarele coordonate:
● 45.48684 longitudine
● 22.30637 latitudine.

Mai exact, Google Maps zice: 45.479392 şi 22.283020 şi sunteţi direct în Tunel!

Dacă nu dispuneţi de cutia pe 4 roţi, încercaţi un „ia-mă, nene!”, de unde vreţi voi.
Ori folosiţi înzestrarea din dotare numită „picioare”, din gara cea mai apropiată. E doar o idee, căci din Caransebeş până la Glimboca sunt 14 kilometri.

Unul dintre punctele de reper către Tunelul dragostei

Tunelul iubirii şi dragostei la un loc (mi-a explicat mie odată cineva cât de diferite sunt noţiunile astea două) se întinde pe 150-200 de metri.

1 august 2015 a fost pentru noi ziua trenurilor.
Întâi, de dimineaţă – după-amiază, calea ferată istorică Oraviţa – Anina, apoi, spre seară, un reloaded Tunelul dragostei.

Nu l-am mai nimerit din prima şi ne-am rătăcit.
Agenda în care îmi notasem coordonatele GSP am lăsat-o în cameră.

Soare!

Toamna, Tunelul dragostei e paradisul fotografilor. Cândva... va fi şi toamna pentru mine acolo.

Tunelul dragostei, Ucraina

Doar în estul Ucrainei, în apropierea oraşului Kleven, mai există aşa un tunel dedicat celor care suspină dragoste.
„Pasajul îndrăgostiţilor” se întinde pe trei kilometri de cale ferată, acoperită în totalitate de vegetaţie.
Trenul trece de trei ori pe zi pe aici.
Numeroase cupluri vin la Tunelul dragostei pentru a se săruta și pentru a-şi pune o dorință. Dacă dragostea lor este sinceră, dorinţa se va îndeplini. Aşa-i legenda...

Sursa: publika.md

Din CONCEDIUL 2015 aţi mai putut citi:

Cele mai recente recomandări lunare pe blog:

Serialul şi viitoarele filme Gilmore Girls (2016)
Serialul Mozart in the Jungle
Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

1. Frumoase imagini! Multumesc de prezentare. Natura ne rezerva mereu surprize! :)
    O zi minunata sa ai!
    Happy WW!

2. Am tot vazut poze in ultima vreme, e super fain. Sincer, pana acum ceva vreme nu stiam ca exista :D

1. Şi eu am fost... invadată de fotografii în ultimii doi ani, aşa că mi-am zis că trebuie să merg musai acolo şi să surprind măcar a zecea parte din ceea ce au reuşit alţii!
      Descoperirile astea întâmplătoare recente (Tunelul dragostei în varianta românească a fost „descoperit" acum 3 ani), gen Peştera Urşilor, au un farmec de poveste :)
      Ioana

3. Ce frumoooos. Eu si prietenul meu chiar cautam locuri de vizitat in vacanta aceasta care urmeaza, de vara, iar blogul tau este excelent pentru asta!

1. Dacă sunteţi prin zona extinsă Caransebeş - Haţeg, e păcat să nu ajungeţi şi la minunea asta naturală...! Sau să vă plimbaţi cu trenul pe ruta Oraviţa - Anina!
      Ioana

4. Minunate locuri! Abia astept sa ajungem si noi pe acolo! Inca imi "ascut" dintisorii pe tema asta! :)

1. Plimbare plăcută... pentru când va fi!
      Sunt o mulţime de lucruri de văzut în zonă, când vă hotărâţi!
      Despre o parte am pomenit aici:

Ioana

5. Cred ca-i o nebunie toamana tarziu... :)

1. Ar trebui să mergem să verificăm... nu? :)

2. Eugen, am pus un update mai sus - Tunelul dragostei nu mai există azi :( şi probabil că nu va fi "recondiţionat" :(

6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

1. Mulţumesc, mulţumim!
      Numai că aici e prezentarea Tunelului Dragostei... din (semi-)apropiere :)

Altfel, şi eu când am fost în Cheile Nerei n-am ajuns pe calea ferată Oraviţa-Anina, fiindcă... cineva ne-a spus că "nu e nimic de văzut acolo; tren de navetişti". Îi zic ceva de dulce şi acum, îmi zic şi mie fiindcă n-am verificat la faţa locului, să mă pârlesc singură dacă era de pârlit.

Să nu mai ratezi cu altă ocazie o călătorie pe clea ferată! :)
      Uite "o mie" de motive - o mică descriere:

7. Frumos povestit, frumoase fotografii, am fost in Cheile Nerei, dar am ratat calea ferata Oravita-Anina... Voi reveni cat de curand.