sâmbătă, 16 august 2014

Fading Gigolo/Gigolo de ocazie (2013, cu Woody Allen, Sharon Stone, Sofia Vergara). John Turturro vrea să fie Woody Allen 2

John Turturro a jucat în Fearless (1993, cu Jeff Bridges), primul film despre care am scris pe acest blog.

În Fading Gigolo, lui John Turturro îi aparţine TOTUL: scenariul, regia şi rolul principal.
Sunt mulţi alţii care fac asta în lumea cinematografiei actuale. Cei mai mulţi, fără succes.

Dar filmul lui John Turturro aduce prin coloană sonoră, aer, chiar şi interpretare, cu producţiile semnate de Woody Allen.
Tot filmul parcă „urlă” Woody Allen 2!

Woody Allen, pe care Turturro l-a distribuit... în rol principal, alături de el, în Fading Gigolo.





Care Woody Allen are în Fading Gigolo o prestaţie fără cusur, chiar dacă personajul lui a scăpat un pic de ştampila nevrotic din majoritatea filmelor sale.


Controversat în viaţa particulară, Heywood Allen (care s-a născut, în 1935, sub numele Allan Stewart Konigsberg) acceptă foarte rar să joace în filmele altora - unde nu semnează cel puţin regia sau scenariul (şi nu are rol titular).


DESPRE CE ESTE VORBA în Fading Gigolo?

MURRAY (Woody Allen) este nevoit să declare falimentul librăriei pe care o deţine.
Prietenul şi fostul lui angajat (John Turturro) îl ajută să strângă lucrurile, printre regrete.
„În zilele noastre, puţini oameni cumpără cărţi.

În „treacăt”, Murray menţionează că medicul lui dermatolog (Sharon Stone) şi prietena ei (Sofia Vergara) îşi doresc să experimenteze un „ménage à trois”. Şi l-a întrebat pe pacient dacă are cunoştinţă de cineva care le-ar putea satisface fanteziile.

John Turturro şi Sofia Vergara

„Da, ştiu, dar costă 1000 de dolari. Şi m-am gândit la tine.”, îi mărturiseşte Murray, senin, perplexului interlocutor.
*Toate astea se întâmplă în primele două-trei munte din Fading Gigolo.

Şi aşa începe mica lor afacere... neprofesionistă.
Din sigurătatea protagoniştilor.
(Sincer, mă aşteptam să se confrunte cu gigolo şi peşti adevăraţi... de dragul COMEDIEI.)

Personajul lui John Turturro lucrează şi într-o florărie; chiar dacă nu îl ajută chipul în totalitate, ştie bine cum să cucerească prin intermediul florilor. Este expert în aranjamente florale sofisticate.

Dar FIORAVANTE, căci aşa îi e numele craiului nostru, cunoaşte pe cineva şi se îndrăgosteşte...

Fading Gigolo a început bine, dar s-a cam pierdut pe drum. Finalul se vrea... realist (??); mie una mi s-a părut exagerat. Hai, ciudat...
Dar tot filmul a avut un pic de ciudăţenie. Nuş de ce pe mine mă ademenesc lucrurile mai ieşite din tipare.

Criticii au remarcat chimia dintre Woody Allen şi John Turturro. Mda, cred că asta m-a atras şi pe mine la Fading Gigolo. Şi titlul, şi sinopsisul (scurta prezentare).

Unii au lăudat filmul, alţii au dat cu el de pământ.
☺ Recunosc, şi eu sunt tentată să fiu la mijloc în ceea ce priveşte senzaţiile pe care mi le-a TRANSMIS Fading Gigolo.
Nu că filmul nu ar fi de nevăzut, dar e... aşa... ceva... mă rog, nu pot să afirm că „am rezistat până la final”.
Acţiunea s-a derulat uşor-uşor, iar eu nu am simţit cum trece timpul, când Fading Gigolo a ajuns deja la final.
Fading Gigolo m-a sedus cumva.

Aşa cum fac, de-a lungul celor 90 de minute, SHARON STONE şi SOFIA VERGARA (starul din SERIALUL Modern Family).
Cele două actriţe, pe care le desparte o generaţie, recunoscute pentru... picioarele şi formele lor, cuceresc privitorii, apărând deseori în lenjerie intimă.


În fine, eu îmi dau cu părerea că Fading Gigolo este un film uşurel, de vacanţă – găsiţi şi alte producţii care nu pun cine ştie ce probleme emoţionale în CATEGORIA SPECIALĂ „D’ALE VACANŢEI.


Woody Allen şi Liev Schreiber sunt EVREI – însă nu sunt fanatici, ca unii dintre cei prezentaţi în film.
☺ Schreiber a fost Orson Welles (despre cineast, dar şi despre The Magnificent Ambersons, vă POVESTESC într-un material special) în filmul pentru televiziune RKO 281, despre realizarea Citizen Kane/Cetăţeanul Kane, 1941.
Pentru acest rol, a fost nominalizat la Globul de Aur şi Premiile Emmy, ca şi pentru prestaţia din serialul Ray Donovan, început în 2013 (numai Globul de Aur).
Liev Schreiber este partenerul de viaţă al lui Naomi Watts - aveţi pe blog o prezentare a filmului Diana 2013, cu Watts în rolul principal.


DIN CATEGORIA „FIECARE VEDE ALTCEVA”...

Din Fading Gigolo eu am rămas, per total, în afara lui... Woody Allen, cu imaginea evreilor ultra-ortodocşi.

Cântăreaţa-actriţă franceză Vanessa Paradis (care a trăit timp de 14 ani cu Johnny Depp) este în Fading Gigolo AVIGAL, o văduvă din comunitatea evreilor ultra-ortodocşi, care a fost căsătorită vreme de 18 ani.

Secta evreilor ultra-ortodocşi există (din păcate) în realitate, nu este doar o exagerare de dragul COMEDIEI.
Evreii ultra-ortodocşi au nişte obiceiuri rămase mult în urma timpurilor moderne.

Astfel, strângerea de mână este interzisă, cu excepţia rudelor foarte apropiate sau a soţilor, capul femeii trebuie să fie întotdeauna acoperit - fie şi cu o perucă, aşa cum se întâmplă în filmul de faţă.
Femeile poartă fuste lungi şi îmbrăcăminte cu mânecă lungă.
Iar bărbaţii au bărbi impresionante şi o şuviţă cârlionţată, lungă, de fiecare parte a capului.

Mulţi evrei ultra-ortodocşi bărbaţi refuză să muncească şi nu îşi îndeplinesc serviciul militar - valabil pentru Irsael -, dedicându-se studiului Torei. Ei primesc indemnizații de la stat, ceea ce atrage numeroase critici.

Comunitatea ultra-ortodoxă se confruntă cu SĂRĂCIA.

De curând, în Israel a fost adoptată o lege care îi obligă pe ultra-ortodocşi să facă armata, ceea ce a stârnit o serie de reacţii negative în sânul comunităţi.

Conform unui studiu, o treime dintre copiii născuți în Israel după 2010 fac parte din familii ultra-ortodoxe.

Vanessa Paradis şi Liev Schreiber


COTAŢII
rottentomatoes.com       54%
allmovie.com       3,5 stele (din 5)
imdb.com    6,3
Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

2 comentarii:

  1. Curioasa fiind dupa ce am citit articolul tau, am facut rost de film si tocmai l-am vazut. Mie mi-a placut, inceputul este mult mai valoros decat sfarsitul filmului, parerea mea este ca ii scade calitatea cam de la jumatate.
    In legatura cu secta evreiasca, pe mine m-a socat faptul ca "ea"a declarat ca nu a fost atinsa pe piele niciodata , nici macar de mana sotului, cu toate ca au avut impreuna 6 copii! Fara iubire, fara pasiune ... doar sex, pentru ca sarcina ei a fost sa aduca pe lume cat mai multi copii... infiorator!
    Filmul a fost interesant, multumesc pentru recomnadare ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze pentru raspunsul intarziat, dar am fost un pic plecata, intr-o calatorie.
    Ma bucur ca ti-a placut filmul! Vad ca avem cam aceleasi gusturi :) Si pe mine finalul m-a dezamagit un pic. Toata "povestea" cu secta evreiasca este infioratoare.

    RăspundețiȘtergere