sâmbătă, 10 mai 2014

Love Likes Coincidences (2011). Dragostea adoră coincidenţele



După ce v-am prezentat A Case of You, revin cu o nouă o fărâmă de dragoste - ne-siropoasă!, fiindcă filmul are destul DRAMATISM ca să decadă în categoria zaharoasă.
Dar mai are momentele lui melodramatice... ☺



Love Likes Coincidences (în original Aşk tesadüfleri sever) nu e o capodoperă. Însă are acel ceva care te face să te simţi bine în faţa ecranului timp de mai mult de o oră.
Love Likes Coincidences e o mică mostră de artă şi are parte de o coloană sonoră specială.

Am vizionat acest film cu mai multe luni în urmă.
M-am hotărât să scriu despre el abia acum din două motive:

1. Va rula în curând în cadrul Festivalului filmului european.

şi
2. Am o colegă care nu ratează niciun episod din serialul turcesc Suleyman Magnificul, trăieşte la maximum orice eveniment de acolo şi cunoaşte povestea fiecărui actor, cu zeci de amănunte.
Legătura dintre marele Suleyman şi Love Likes Coincidences este că (ea a descoperit, eu habar nu aveam!) că în film joacă unul dintre eroii ei din serial. Şi nu oricum, e chiar unul dintre cele două personaje principale!

Love Likes Coincidences este unul dintre marile succese de casă în Turcia.

Acţiunea pare desprinsă dintr-o telenovelă.
Dacă eu am crezut că se exagerează cu atâtea coincidenţe (fie vorba între noi, cam se exagerează!), aflaţi că filmul are la bază coincidenţele din viaţa reală trăite de oameni apropiaţi regizorului şi scenaristului.

Ea e delicată, chipul lui degajă lumină.
Amândoi sunt artişti. Ea pe scenă, el cu aparatul de fotografiat.



În viaţa lor de 30 şi ceva de ani, au prilejul de a trece de zeci de ori unul pe lângă altul. Uneori se zăresc unul pe altul şi interacţionează, alteori nu.

Özgür (Mehmet Günsür) şi Deniz (Belçim Bilgin) s-au născut la aceeaşi maternitate, în aceeaşi zi de 1 septembrie 1977, în capitala Turciei, Ankara. De aici, coincidenţele se ţin lanţ.
Özgür şi Deniz copilăresc împreună un timp. După care, ea pleacă din cartier.
După ani de ciocniri întâmplătoare, se reîntâlnesc definitiv în Istanbul şi reiau o POVESTE începută în primii ani ai vieţii.
Love Likes Coincidences e un caleidoscop. Faptele nu sunt relatate în ordine neapărat cronologică.


FINALUL are o întorsătură de situaţie care face apel la coarda SENSIBILITĂŢII.
Când genericul începe să curgă, te trezeşti cu impresia că ai retrăit Love Story...


N-o să plictisesc cu rating-urile/cotaţiile, din simplul motiv că Love Likes Coincidences nu e cotat, dintre site-urile de specialitate pe care le bag eu în seamă pe blog, decât pe imdb.com, cu 7,5 – însă şi aici nu a punctat decât un singur critric!



Related Posts Plugin for 

WordPress, Blogger...

3 comentarii:

  1. Imi plac filmele turcesti. Desi se spune ca sunt un fel de telenovele, mie-mi plac. Au niste povesti si joaca intr-un fel de ti se face pielea de gaina...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu ma dau in vant nici dupa filmele turcesti, nici dupa telenovele...
    „Love Likes Coincidences" a avut acel „ceva" care m-a atras. Desi la prima vedere pare telenovela. Dar am invatat sa trec peste prejudecati si sa dau o sansa mai multor lucruri/productii. De la Six Feet Under mi se trage!

    RăspundețiȘtergere
  3. Azi am vazut, in sfarsit, filmul si ce crezi, am plans :) a fost un film sensibil.

    RăspundețiȘtergere